lauantai 11. heinäkuuta 2015

Tukka lähti näkemiin

Uskokaa tai älkää, mutta I did it! Sain kuin sainkin raahattua itseni kampaajan penkkiin tällä viikolla ja tukasta napsaistiin kerralla kunnolla huonot latvat veks. Ja voi miten onnellinen nyt olenkaan uuden kesätukan kanssa, joka helpottaa elämää noin kymmenen kertaisesti.



Mulle kävi tän kampaajan kanssa yksi aika hauska kämmi, jonka ajattelin jakaa teidänkin kanssa. Mulla oli kampaaja-aika varattuna puoli viideksi, ja kiiruhdin sinne suoraan töistä. Onnistuin ehtimään ajoissa paikalle, vain huomatakseni, että molemmat kampaajat olivat vielä työn touhussa. No, eipä siinä mitään, istuin alas odottelemaan omaa vuoroani. Toinen tytöistä sai miesasiakkaansa valmiiksi, rahasti tämän ja pyysi iloisesti mua istumaan penkkiin. Hän kysäisi, että olinko minkälaista ajatellut ja kerroin että haluan eroon hiusten kuivista latvoista sekä tasoituksen. Tyttö alkoi tuumasta toimeen, ja tässä vaiheessa ihmettelin ainoastaan vähän hassua kysymystä, että haluanko hiusten pesun. Totesin vähän hölmistyneenä, että tyttö tehköön minkä näkee välttämättömäksi. Olin nimittäin varannut ajan myös hiusten tehohoitoon, ja ajattelin sen itsessään jo sisältävän hiusten pesun samalla...

Juttelimme kampaajan kanssa niitä näitä, siitä miten ihanaa on saada hiukset kuntoon näin kesäksi. Siinä ohimennen sitten mainitsin juurikin tuosta tehohoidosta, joka varmaan tekisi hyvää hiuksilleni. Kampaaja katsoi minua hieman kummissaan, että juu kyllä niitä tehohoitojakin tehdään, tuolla salongin puolella. Tuijotimme toisiamme hetken aikaa peilin kautta, ja ilmeistä päätellen molemmille alkoi valjeta, että enhän minä ollut laisinkaan siellä missä minun olisi pitänyt tehohoitoineni olla. Selostin, että olin varannut tämän nimiseen kampaamoon ajan hiusten leikkaukseen ja tehohoitoon puoli viideksi, kun samaa aikaa kampaaja selitti minulle, että istuin non-stop kampaamon penkissä, jonne tullaan ilman ajanvarausta tekemään yksinkertaisia hiustenleikkauksia, ja että vähän matkan päästä löytyy samanniminen kampaamo, missä tehdään sitten myös värjäyksiä, hoitoja, hierontoja sunmuita. Eihän tuossa tilanteessa voinut sitten muuta kuin nauraa oikein makeasti, käykö näin muka muuallakin kuin elokuvissa? Hihiteltiin ja ihmeteltiin kampaajan kanssa hetki, minkä jälkeen hän soitti toiseen kampaamoon, että mulla on täällä teidän asiakas, lähetän sen sinne. Siitä sitten muutama kymmenen metriä toiseen kampaamoon hiukset sumutinpullosta märkinä ja latvat osittain leikattuina.


Kyseessä on siis saman omistajan kaksi eri kampaamokonseptia, jotka sijaitsee häiritsevän lähekkäin, muttei kuitenkaan vierekkäin, niin että urpon olisi helpompi arpoa oikea ovi. Lohduttaudun kuitenkin siihen, että näin käy kuulemma tosi usein, enkä ole ainoa uuno joukossa. Siitä en tosin tiedä, olenko ainoa uuno, joka on ehtinyt jo leikkausvaiheeseen saakka ennen kuin tajuaa mokansa...



Mulla on muuten teille toinenkin ilmoitusluonteinen asia hiusjuttujen lisäksi. Tämä nainen jäi nyt kuulkaas hyvin ansaituille kesälomille! Seuraavat kolme viikkoa ois tarkotus ottaa iisiä ja lepoa oikeen koko rahan edestä. Täytyypä siis koittaa suostutella se mystisesti kadonnut kesä esiin kolostaan. Ohjelmaa on tiedossa vaikkas mitä, mutta niistä lisää myöhemmin. Nyt suunnataan Teemun ja mun veljen kanssa jälleen yksiin rippijuhliin!

1 kommentti:

  1. Boa tarde, Suvi! Encontrei o seu blog e deixo aqui minha mensagem: "Não importa onde estamos vivendo, se somos bons." Um beijo e viva sempre em paz!

    VastaaPoista