sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Hello December!

Pakkohan se oli tulla tännekin toteamaan; huomenna on joulukuun ensimmäinen päivä! Vaikka itse aloitankin joulukuun 10h työpäivän merkeissä, olen innoissani, noh niin kuin se kuuluisa lapsi jouluaattona. Nyt on virallisesti lupa alkaa laskea päivä, kun joulukalentereistakin alkaa luukut aukeilla. Mun olisi tarkoitus kotiuttaa Ikeasta vielä parit jouluiset jutut kotiin, ja yhden tietynlaiset valkoiset koristepallot olisi vielä hakusessa. Mutta sitten annan itselleni vihdoin luvan kantaa kuusen kotiin, asetella koristeet oksille yhdessä rakkaan kanssa ja keskittyä jouluntulonodotukseen. Ja saatanpa kääräistä pari pakettiakin valmiiksi odottamaan kuusen alle...

Palaan vielä perjantai-iltaan, jolloin rentouduttiin kotona rankan työ- ja kouluviikon jälkeen. Päätettiin hemmotella itseämme tekemällä blinejä ja laittamalla valkkari kylmään. Blinit on loppujen lopuksi aika yksinkertainen, mutta ah niin herkullinen ruoka. Tai sitä kovin erilaisten makujen harmonista yhteispeliä on tosi vaikea selittää. Vain ne voivat ymmärtää, jotka näitä ovat joskus maistaneet. Ehkä salaisuus piilee myös siinä, ettei ainakaan mulle ole se kaikista tavanomaisin ruoka, jota kokkaillaan harvase päivä.



Blineistä on käsittääkseni monenmoisia eri variaatioita, mutta me lastattiin omamme tällä kertaa kylmäsavulohella, katkaravuilla (mäti on kallista :/), smetanalla, suolakurkulla, punasipulilla ja hunajalla. Blinien teko-ohje löytyi helposti googlettamalla, ja noi onnistui loistavasti!




Oon nyt lähiaikoina myös kunnostautunut siltä osin, että olen katsonut kaikki Taru Sormusten herrasta -elokuvat ja Hobitin (pienen painostuksen jälkeen). Monet mun läheiset oli sitä mieltä, että mulla ammotti vähintäänkin jättimäinen aukko mun yleissivistyksessä, koska en ollut koskaan nähnyt kyseisiä filmatisointeja tai lukenut kirjoja. No, nyt on sekin aukko paikattu ja aww miten ylpenä ilmoitin tän teille, ihan kuin oisin tehny minkäkin sankariteon. :D

Tänään oltiin juhlimassa yhden vilkkaan sankarin viisivuotissynttäreitä, ja nyt on hyvä rauhottua taas omalle kotisohvalle yllättävän samankaltaisissa merkeissä. Lasillinen valkkaria, Smaugin autioittama maa ja blinien tilalla synttäreiltä mukaan saadut herkkujen rippeet. Sounds like perfect Sunday evening for me! Toivotavasti teillä on ollut kans leppoisa viikonloppu, mistä on hyvä aloittaa joulukuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti